Понеділок, 8 Липня

Загальноприйнята думка полягає в тому, що посадка дерев є благом для планети через їх здатність поглинати CO2, тим самим знижуючи його рівень у атмосфері. Лісове відновлення часто вважається ключовою стратегією у боротьбі з кліматичними змінами. Однак, стаття, опублікована в Nature Communications, проливає світло на цю проблему під іншим кутом.

Виявлено, що інтенсивне деревопосадження може зменшувати альбедо Землі – її здатність відображати сонячне світло. Це призводить до підвищення поглинання тепла нашою планетою.

Існували попередні припущення про те, що дерева можуть впливати на зниження альбедо, але це дослідження надає конкретні дані і визначає регіони, де цей ефект може бути найбільш помітним.

Дослідники також скоригували попередні оцінки кліматичної користі від посадки дерев, враховуючи їх вплив на альбедо. Результати показали, що ці оцінки були завищені на 20-80% залежно від регіону.

Виявлено, що в тропічних лісах, зокрема в басейнах Амазонки та Конго, негативний вплив майже відсутній, оскільки переваги від поглинання CO2 значно переважають будь-які зміни в альбедо.

Проте в степах помірного поясу та саванах ситуація протилежна. Тим не менш, науковці не закликають припиняти висадку дерев, а рекомендують враховувати їх вплив на альбедо при розрахунку їх загального впливу на клімат.

Попри це, озеленення продовжує приносити користь, зокрема через збереження екосистем і біологічної різноманітності.