П’ятниця, 5 Липня

Антарктида, континент, відомий своїми безкрайніми льодовиковими пустелями і екстремальним кліматом, приховує під товстим шаром льоду дивовижні таємниці. Одна з найвражаючих знахідок останніх років – докази існування тропічних лісів на цьому континенті близько 52 мільйонів років тому. Це відкриття перевертає наші уявлення про геологічну історію Землі та кліматичні зміни.

У 2012 році міжнародна команда вчених здійснила буріння льоду в західній частині Антарктичного півострова. Вони виявили відкладення, які містили пилок, спори та інші рослинні залишки. Ці знахідки свідчать про те, що в еоценовий період (близько 34-56 мільйонів років тому) Антарктида була покрита густими лісами і мала набагато тепліший та вологий клімат, ніж сьогодні.

Викопний листок вказує на те, що в Антарктиді колись був тропічний ліс

Дослідження проводилося методом буріння льоду та аналізу отриманих зразків. Вчені виявили, що відкладення пилку належать до тропічних та субтропічних рослин, таких як пальми та рододендрони. Крім того, було знайдено залишки деревної тканини, що свідчить про наявність густих лісів на території сучасної Антарктиди.

Це відкриття має значний вплив на наше розуміння кліматичних змін і історії Землі. Воно свідчить про те, що клімат Антарктиди був значно теплішим у минулому, що суперечить сучасним уявленням про цей континент як холодну та віддалену від життя місцевість. Вчені вважають, що високий рівень парникових газів у атмосфері спричинив такий теплий клімат, що може мати важливі наслідки для сучасних досліджень кліматичних змін.

Клімат Антарктиди був значно теплішим у минулому, що суперечить сучасним уявленням про цей континент як холодну та віддалену від життя місцевість

Вивчення минулого клімату Антарктиди допомагає вченим зрозуміти, як кліматичні зміни можуть впливати на нашу планету в майбутньому. Це також надає нові дані для моделей кліматичних змін, які допомагають передбачити, як підвищення рівня парникових газів може вплинути на сучасний клімат.