П’ятниця, 27 Вересня

Вчені виявили найдавніший зразок сиру на муміях віком близько 3600 років, які були знайдені в Таримській впадині в Китаї. Досліджуючи загадкову речовину на головах і шиях мумій, дослідники з’ясували, що це був кефірний сир, м’який пробіотичний продукт.

Деталі дослідження

Аналіз ДНК показав, що сир був виготовлений з використанням коров’ячого і козячого молока. У складі сиру були виявлені кілька видів бактерій і грибків, зокрема Lactobacillus kefiranofaciens та Pichia kudriavzevii, які також зустрічаються в сучасних кефірних грибках. Ці симбіотичні культури мікроорганізмів ферментують молоко подібно до закваски, утворюючи сир.

У мумій, знайдених на кладовищі в Китаї, на головах і шиях були розмазані сліди сиру. (Автор зображення: Wenying Li)

Важливість відкриття

Знайдений сир є найбільш давнім відомим зразком такого продукту. За словами Цяомея Фу, палеонтолога з Китайської академії наук, такі харчові продукти дуже рідко зберігаються тисячі років, що робить це відкриття унікальним і цінним для науки. Це допомагає краще зрозуміти харчові звички і культуру людей того часу.

Вік мумій у Тарімському басейні Китаю досягає 3600 років.(Автор зображення: Wenying Li)

Однак дослідники досі не можуть точно відповісти, чому мумії були покриті сиром.

Читайте також: Вчені показали 2000-річну броню “безсмертя”, яку носили китайські королівські особи