Вчені з Каролінського інституту виявили молекулу із групи цукрів, за рівнем якої в крові можна передбачити хворобу Альцгеймера за десять років до її початку. Дослідження опубліковано в журналі Alzheimer’s & Dementia.

При хворобі Альцгеймера нейрони головного мозку гинуть, що є результатом аномального накопичення білків бета-амілоїду і тау. Автори роботи раніше продемонстрували зв’язок між рівнями тау-білка та особливих цукрів, гліканів у людей з хворобою Альцгеймера, але ці аналізи проводилися на спинномозковій рідині, яку складно використовувати для рутинного скринінгу хвороби.

У новому дослідженні вчені показали, що у людей з певним рівнем гліканів у крові ймовірність розвитку хвороби Альцгеймера була більш ніж удвічі вищою. Це означає, що за вмістом цієї молекули в крові можна оцінити ризик хвороби Альцгеймера, причому задовго до перших симптомів. Точність тесту становить близько 80%.

Результати ґрунтуються на даних 233 учасників, за якими спостерігали протягом 17 років.

Клінічні випробування ліків від хвороби Альцгеймера показують, що лікування слід розпочинати на ранній стадії патологічного процесу. Відкриття вчених дозволить виявляти початкову стадію захворювання у людей.