П’ятниця, 27 Вересня

Вчені виявили унікальний вид риб, які використовують свої ноги як органи смаку для пошуку їжі на морському дні. Цей незвичайний спосіб взаємодії з навколишнім середовищем був досліджений і описаний у науковому журналі Current Biology.

Риба під назвою Lepidotrigla papilio, яку прозвали «морським птахом», вражає тим, що шукає заховану в піску здобич за допомогою своїх особливих кінцівок. Вчені вперше натрапили на цих риб під час експедиції в морську біологічну лабораторію в Массачусетсі. Спостереження показали, що інші морські істоти слідували за цими рибами, ймовірно, тому, що вони ефективно знаходили їжу, зариту в ґрунті морського дна.

Dirk van der Heide

У лабораторних умовах було підтверджено, що ці риби здатні не лише виявляти здобич, а й розпізнавати окремі молекули за допомогою своїх ніг. Подальше дослідження показало, що їхні кінцівки вкриті сенсорними сосочками, які містять смакові рецептори.

ДНК-аналіз Lepidotrigla papilio продемонстрував, що розвиток цих кінцівок базується на тих самих механізмах, які необхідні для розвитку кінцівок у людей. Більше того, гени, що відповідають за розвиток язиків у людей та інших тварин, відіграли ключову роль у тому, що ноги риби стали органами смаку.

«Еволюція працює за принципом повторного використання старих генів для створення нових функцій», — пояснюють вчені. Це відкриття показує, як одні й ті ж генетичні механізми можуть призводити до появи різноманітних нових властивостей у різних видів тварин.

Це дослідження відкриває нові горизонти в розумінні еволюції та того, як різні органи можуть набувати несподіваних функцій у процесі пристосування до навколишнього середовища.

Читайте також: Вчені знайшли новий вид тварини, яка замерзла ще до початку льодовикового періоду