П’ятниця, 18 Жовтня

Вчені з Німеччини зробили важливий крок до реалізації анабіозу для людей. Досліджуючи властивості крові летючих мишей під час сплячки, вони виявили механізм, який може допомогти занурити людину в стан анабіозу і використовувати його для тривалих космічних польотів.

Летючі миші – ключ до анабіозу

Летючі миші, як і деякі інші ссавці, здатні впадати в сплячку – стан зниженої життєдіяльності, який дозволяє їм переживати несприятливі умови. Вчені вивчили властивості крові летючих мишей під час сплячки і порівняли їх з кров’ю людини.

Зміни в’язкості крові

Виявилося, що при зниженні температури крові з 37°C до 10°C в’язкість еритроцитів (червоних кров’яних тілець) збільшується як у летючих мишей, так і у людини. Це пов’язано з механічними властивостями клітинної мембрани.

Вчені за допомогою кажанів придумали, як занурити людину впасти у сплячку для тривалих космічних польотів

Штучний анабіоз для людини

Хоча людина не здатна самостійно знижувати температуру тіла для впадання в сплячку, вчені вважають, що можна створити препарати, які змінюватимуть властивості еритроцитів і дозволять штучно занурити людину в анабіоз.

Анабіоз і космічні польоти

Занурення космонавтів в сплячку під час тривалих космічних польотів має ряд переваг:

• Економія ресурсів. Зменшення потреб в їжі, воді і просторі на космічному кораблі.
  • Захист від радіації. Зниження негативного впливу космічної радіації на організм.
  • Психічне здоров’я. Зменшення стресу і психологічного навантаження, пов’язаних з тривалим перебуванням в космосі.

Дослідження німецьких вчених відкриває нові перспективи для космічних подорожей. Штучний анабіоз може стати ключем до освоєння далекого космосу і допомогти людству здійснити мрію про міжзоряні польоти.

Читайте також: Висока мода у космосі. Астронавти NASA висадяться на Місяць у костюмах Prada