Понеділок, 16 Вересня

Міжнародна група вчених з Шотландії, Німеччини та США виявила значну схожість між жестикуляцією людей та шимпанзе. Це відкриття, опубліковане в науковому журналі Current Biology (CurBio), підкреслює спільну еволюційну спадщину та розкриває нові аспекти невербальної комунікації серед вищих приматів.

Шимпанзе мають багатий репертуар жестів, багато з яких використовуються для простих прохань, таких як “стій”, “іди за мною” або “приведи мене в порядок”. Для детальнішого вивчення цих жестів дослідники проаналізували понад 8,5 тисяч жестів, записаних у 252 тварин.

Більшість взаємодій між шимпанзе були короткими, але у деяких випадках мавпи обмінювалися до семи жестів поспіль. Шимпанзе зазвичай потрібно було близько 120 мілісекунд, щоб відповісти один одному, що порівнюється із середнім часом відповіді людини у розмові, який становить 200 мілісекунд.

Дослідники зазначають, що як люди, так і шимпанзе належать до вищих приматів, тому швидка невербальна комунікація може бути продуктом спільної еволюційної спадщини. Це відкриття підкреслює глибокий зв’язок між нашими видами та допомагає краще зрозуміти походження людської комунікації.

Науковці також припускають, що швидка черговість у невербальній комунікації може бути рисою ширшої соціальної комунікації і існувати у інших видів, таких як кити, дельфіни, кажани та гієни. Це відкриття може мати важливі наслідки для вивчення соціальної поведінки та комунікаційних систем у різних тваринних групах.