Неділя, 7 Липня

Шведські вчені з Лундського університету встановили зв’язок між великими травоїдними тваринами та станом лісових екосистем. Дослідження опубліковано у науковому журналі One Earth.

Фахівці з’ясували, що регіони з великою кількістю слонів, носорогів, лосів та іншою харчовою зеленню мегафауни мають більш різноманітний деревний покрив, що допомагає процвітати іншим видам.

«Наші результати розкривають цікаву та складну історію про те, як великі травоїдні тварини формують природні ландшафти світу. Дерев’яний покрив у цих районах більш рідкісний, але його різноманітність набагато вища, ніж у районах без великих травоїдних тварин», – зазначив провідний автор дослідження Ланьхуей Ван.

За словами вчених, нові результати наголошують на необхідності інтеграції великих травоїдних тварин у стратегії відновлення та збереження природи. Це важливо не лише заради самих тварин, а й через ту життєво важливу роль, яку вони відіграють у формуванні ландшафтів та впливі на біорізноманіття.

Згідно з розрахунками, для виконання міжнародної програми ООН з відновлення до 100 тис. квадратних кілометрів природних територій потрібно буде збільшувати поголів’я дикої травоїдної мегафауни.