Довготривалий спір щодо того, хто краще переносить біль — чоловіки чи жінки — нарешті отримав наукове підтвердження.

За результатами досліджень, жінки частіше стикаються з болем і в цілому більш чутливі до нього. Це може бути зумовлено гормональними відмінностями, зокрема, рівнем тестостерону, який у чоловіків вищий. Тестостерон знижує інтенсивність болю та впливає на те, як організм сприймає та передає сигнали про біль.

Біологічні фактори

Дослідження, проведене професором психології Джеффрі Могілом з Університету Макгілла, показало, що біологічні механізми сприйняття болю у чоловіків і жінок значно відрізняються. Ці відмінності проявляються на генетичному рівні, у білкових структурах та клітинах, що беруть участь у передачі болю, таких як ноцицептори.

Вчені з Університету Арізони виявили, що ноцицептори у чоловіків і жінок функціонують по-різному, що підтверджує роль біологічних факторів у відчутті болю.

Психологічні та соціальні фактори

Окрім біології, на сприйняття болю впливають психологічні та соціальні фактори. Стрес, тривожність і депресія, які частіше зустрічаються у жінок, можуть посилювати болеві відчуття.

Діана Гоффманн з Мерілендського університету підкреслює, що біль є багатофакторним процесом, де психологічні й соціальні аспекти грають ключову роль.

Розробка нових методів лікування

Отримані результати відкривають нові можливості для розробки ліків, які враховують гендерні відмінності у сприйнятті болю. Доктор Поррека з Університету Арізони підкреслює важливість індивідуалізованої медицини для лікування болю, де стать пацієнта може бути ключовим фактором для вибору терапії.

Ці дослідження пропонують нові шляхи розробки ефективніших методів лікування болю як для чоловіків, так і для жінок.