Групою вчених з університетів Канберри та Південної Австралії проведено дослідження, що виявило цікавий феномен закоханих: виявилося, що їхній мозок активізує алгоритм, що викликає відчуття винятковості партнера.

Свою роботу експерти представили у журналі Behavioral Sciences. У ході експерименту дослідниками було опитано 1556 осіб, які перебували у стані закоханості. Вони відповідали на запитання про те, які емоції відчувають у присутності партнера. Також вчені з’ясовували, скільки часу пара проводила разом.

Аналіз даних дозволив з’ясувати, що у період романтичної закоханості відбувається активація механізму, іменованого системою поведінкової активації (BAS). З’ясувалося, що цей механізм змушує людину надавати надмірне значення партнеру, виділяючи його серед решти людей.

Вчені пояснюють, що система BAS заснована на підвищеній генерації гормонів окситоцину та дофаміну, що викликають такі ейфоричні очікування.

До того ж працює і чиста фізіологія, націлена на еволюцію, продовження роду. Тому в моменти закоханості сама природа змушує партнерів зосереджуватися тільки один на одному, не розпорошуючи увагу, не відволікаючись від основного завдання.