Вчені зробили захоплююче відкриття, яке проливає світло на раціон перших людей на Землі. Виявляється, ключ до розгадки криється в нашому власному шлунку, а точніше – в бактерії Helicobacter pylori, яка населяє його вже понад 100 000 років.

Helicobacter pylori: небезпечний сусід з давньою історією

Helicobacter pylori відома як причина багатьох шлунково-кишкових захворювань, включаючи рак шлунка. Проте, нове дослідження, опубліковане в журналі Nature, показує, що ця бактерія може розповісти нам багато цікавого про дієту наших предків.

Ековід Hardy: ключ до розгадки

Вчені проаналізували близько 7000 геномів Helicobacter pylori з усього світу і виявили особливий варіант бактерії – ековід Hardy. Цей ековід з’явився сотні тисяч років тому і поширився по всьому світу разом з людьми.

М’ясо та риба – основа раціону первісних людей?

Експерти припускають, що ековід Hardy характерний для людей, в раціоні яких переважає м’ясо та риба. Раніше цей ековід було виявлено лише у людей з корінних популяцій, які харчуються переважно м’ясом та рибою, а також у хижих тварин, таких як тигри та гепарди.

Перші люди, які мігрували з Африки часто не вживали багато рослинної їжі, навіть коли вона була доступною. В їх раціоні переважало м’ясо

Міграція та зміна раціону

Якщо ця теорія вірнa, це означає, що перші люди, які мігрували з Африки, часто не вживали багато рослинної їжі, навіть коли вона була доступна. Це може бути пов’язано з тим, що вони були мисливцями-збирачами і їхній раціон залежав від доступних ресурсів.

Два типи бактерій – два шляхи розвитку

Аналіз геномів Helicobacter pylori показав, що перші сучасні люди були інфіковані двома різними типами бактерій: Hardy та Ubiquitous. Обидва ековиди поширилися з Африки під час ранніх міграцій людей. Ековід Ubiquitous було знайдено у всіх людських популяціях, тоді як ековід Hardy – лише у невеликої кількості корінних популяцій. Це свідчить про те, що ековід Hardy міг вимерти у багатьох місцях під час міграції людей, можливо, через зміну раціону.

Це дослідження дає нам унікальну можливість зазирнути в минуле і дізнатися більше про життя та харчування наших предків. Виявляється, навіть такі неприємні речі, як бактерії в нашому шлунку, можуть розповісти нам багато цікавого про історію людства.