Суперечки про тривалість життя динозаврів не вщухають. Дослідження професора Paul Barrett з Natural History Museum in London, представило кілька ключових даних, які відкривають цікаві аспекти життєвого циклу давніх гігантів.

Порівняння кілець зростання з кільцями дерев відкрило нові шляхи визначення віку динозаврів. Довгий час вважалося, що багато хто з них мали довгий життєвий цикл, проте спостереження показують протилежне. Виявляється, динозаври швидше за все мешкали коротке, але насичене життя. Багато хто з них вмирав, не досягнувши повного дорослого розміру, призводячи до порівняння з “життєвим циклом рок-зірки”.

Дослідження кісток динозаврів виявили кільця росту, кожне з яких являло собою рік. Товщина цих кілець стала ключем до визначення швидкості їхнього зростання на різних етапах життя. Щорічні перерви в кільцях свідчать про сезонні фактори, такі як зміни температури або довжини дня, що дозволяє точніше визначити вік динозавра.

Читайте також: Рожево-білий агат, який понад 100 років зберігався в музеї, виявився яйцем динозавра.

Одне з найважливіших відкриттів полягає у зв’язку розміру динозавра з його тривалістю життя. Як стверджує Пол Барретт, зауроподи, величезні істоти могли досягати повної зрілості за 30-35 років і жити до 50 років після цього. Однак дрібніші представники, наприклад, орнітоподи, швидше за все, досягали свого максимального розміру в чотири-п’ять років, і ймовірність їх виживання після цього була набагато нижчою.

Ці нові відкриття оскаржують попередні уявлення про довголіття динозаврів, які раніше вважалися аналогами великих крокодилів або черепах. І хоча точна тривалість їхнього життя ще належить визначити повністю, сучасні дані вказують на швидкий життєвий цикл і різноманітність у тривалості життя, що залежить від розміру та виду динозавра.

Ці нові знахідки проливають світло на дивовижний світ давніх створінь і надають вченим ключі для глибшого розуміння їхньої біології та життя у різні історичні періоди.