П’ятниця, 17 Травня

У 2022 році, NASA ініціювало місію, відправивши космічний апарат на зустріч із астероїдом розміром з Велику піраміду в Гізі, з метою коригування його курсу. Ця спроба завершилася успішно, демонструючи здатність людства контролювати космічні об’єкти, що важливо для оборони Землі від потенційних загроз із космосу.

Космічний апарат змінив траєкторію астероїда Діморфос і в результаті відокремив від нього каміння діаметром від 1 до 7 метрів. Ці камені, рухаючись зі швидкістю 0,3 метри на секунду, здатні покинути орбіту Діморфоса.

Астероїд Діморфос, оточений валунами. Автор зображення: космічний телескоп ESA/Хаббл

Аналіз 37 таких об’єктів протягом 20 тисяч років показав, що вони не становлять загрози Землі. Однак, дослідження, опубліковане на arXiv, підкреслює потенційну небезпеку для Марса: ці об’єкти можуть перетинати його орбіту протягом наступних 20 тисяч років, з певною ймовірністю зіткнутися з планетою.

Моделювання вказує на два можливих зіткнення з Марсом, одне через 6 тисяч років, інше – через 15 тисяч років. Потенційно вони можуть створити ударний кратер діаметром 200-300 метрів. Але оскільки атмосфера Марса дуже розріджена, ці валуни можуть розпадатися перед досягненням поверхні.

Дослідження, опубліковане на IFLScience, підтверджує безпеку Землі від нещасних наслідків космічних експериментів і додає розуміння механізмів, за якими дрібніше космічне каміння може бути викинуте в результаті зіткнень між астероїдами різних розмірів.

Раніше NASA показало позашляховики, які відправлять на Місяць.