Неділя, 7 Липня

Внутрішнє ядро Землі, що складається в основному із заліза та нікелю, не є жорстко зв’язаним з рештою планети і може обертатися з різною швидкістю. Нещодавнє дослідження вчених з Університету Південної Каліфорнії виявило, що це внутрішнє ядро почало сповільнюватися відносно мантії та земної кори.

Вивчаючи сейсмічні хвилі від землетрусів, що повторюються, дослідники виявили, що в період з 2003 по 2008 рік внутрішнє ядро оберталося трохи швидше, ніж інші частини планети. Однак потім відбулося його уповільнення, і тепер воно відстає у обертанні від кори.

Схема відстеження сейсмічних сигналів. Джерело: Wang та ін. / Nature

Хоча ця розбіжність у швидкості обертання невелика, вона вимагає значної сили для своєї зміни. Вчені припускають, що причиною уповільнення можуть бути гравітаційні обурення, викликані процесами у рідкому зовнішньому ядрі Землі.

Наслідки цього уповільнення поки що не до кінця зрозумілі, але однією з можливих наслідків може бути збільшення тривалості днів, хоча це буде дуже незначна зміна. Також вчені вважають, що зміна швидкості обертання внутрішнього ядра може бути пов’язана з переміщенням полюсів магнітного поля Землі.

Для точного прогнозування поведінки внутрішнього ядра та його впливу на планету необхідні подальші дослідження, оскільки взаємодія внутрішніх структур Землі до кінця не вивчена.