Вчені зробили захоплююче відкриття: згаслі вулкани, які раніше вважалися лише геологічними пам’ятками, можуть стати ключовим джерелом рідкоземельних металів, необхідних для розвитку зеленої енергетики.

Загадкова магма та її скарби

Дослідники виявили, що рідкісний тип магми, багатий на залізо, має дивовижну здатність концентрувати рідкоземельні елементи. Ці метали є критично важливими для виробництва високотехнологічних пристроїв, таких як електромобілі, вітрові турбіни та інші технології, що сприяють переходу до відновлюваних джерел енергії.

Від лабораторії до реального світу

За допомогою унікального експерименту, вчені змогли відтворити умови, що існують у згаслих вулканах, і підтвердити свою гіпотезу. Виявилося, що багата на залізо магма діє як своєрідний “магніт” для рідкоземельних елементів, накопичуючи їх у концентраціях, що у 200 разів перевищують звичайні магми.

Експериментальна платинова капсула (4 мм завдовжки), що містить круглі бульбашки багатої та бідної залізом магми. Капсула також містить велику кількість світло-сірих і блакитних кристалів оксиду заліза, схожих на матеріал, з якого виготовляють залізну руду в діючих шахтах. (Шенчао Янь)

Нові можливості для видобутку

Це відкриття має величезне значення для майбутнього видобутку рідкоземельних металів. Замість того, щоб розробляти нові шахти, що завдає шкоди навколишньому середовищу, можна буде використовувати існуючі залізні рудники у згаслих вулканах для видобутку цих цінних ресурсів.

Крок до енергетичної незалежності

Знайдені у згаслих вулканах рідкоземельні метали можуть стати важливим кроком до енергетичної незалежності та стійкого розвитку. Вони дозволять прискорити перехід до зеленої енергетики та зменшити залежність від викопного палива.

Це дослідження відкриває нові горизонти у вивченні згаслих вулканів та їх потенціалу для забезпечення людства необхідними ресурсами. Воно також підкреслює важливість наукових досліджень та інновацій у пошуку рішень для глобальних викликів, таких як зміна клімату та енергетична криза.