Четвер, 4 Липня

Фахівці з Центру досліджень запалення VIB-UGent та Університету Хасселта в Бельгії, а також Центру Макса Дельбрюка у Німеччині виявили негативний вплив надлишку солі у раціоні на імунну систему. Результати роботи описані у журналі Cell Metabolism.

Раніше було відомо, що у людей, які надмірно захоплюються сіллю, збільшена ймовірність виникнення серцево-судинних захворювань. У новому дослідженні автори зосередилися на інших ризиках популярної харчової добавки. У процесі було розглянуто регуляторні Т-клітини (Treg), які є важливою частиною імунної системи. Ці тільця допомагають підтримувати баланс між нормальною функцією організму та надмірним запаленням.

Вчені вважають, що зміни у роботі Treg пов’язані з розвитком аутоімунних захворювань, наприклад, з розсіяним склерозом. Попередні спостереження показали, що надлишок натрію може впливати на функцію Т-клітин, викликаючи аутоімунний фенотип. Однак, як саме сіль впливає на імунні тільця, було невідомо.

Виявилося, що натрій порушує роботу Treg, змінюючи клітинний метаболізм через блокування вироблення енергії мітохондріями. Саме цей механізм призводить до змін в експресії генів, які в результаті викликає аутоімунні стани. Навіть короткочасне погіршення функції мітохондрій мало довгострокові наслідки для працездатності Т-клітин у різних експериментальних моделях.

Автори дійшли висновку, що натрій може бути фактором, який провокує дисфункцію Treg, викликаючи хвороби. Але для підтвердження цього потрібно провести додаткові дослідження. Крім того, Т-клітини відіграють певну роль в онкологічних та серцево-судинних захворюваннях, тому подальше вивчення ефектів, викликаних натрієм, може запропонувати нові варіанти для зміни функції імунних тілець при різних станах.