Середа, 3 Липня

Міжнародна група астрономів повідомила про відкриття нового газового гіганта TOI-3235 b, який має розмір Юпітера та обертається навколо своєї зірки менш ніж за три дні. Препринт статті опубліковано у репозиторії arXiv.

Екзопланету виявили за допомогою космічного апарату TESS, який проводить огляд близько 200 тисяч найяскравіших зірок на околицях Сонця з метою пошуку транзитних екзопланет. На даний момент було ідентифіковано понад 6100 екзопланет-кандидатів (TESS Objects of Interest, або TOI), з яких на даний момент підтверджено близько 3000.

Вчені ідентифікували транзитний сигнал на кривій блиску червоного карлика TOI-3235, який виражається як падіння яскравості через проходження великого тіла на фоні диска зірки. Планетарна природа цього сигналу була підтверджена наступними вимірами променевої швидкості та наземними фотометричними спостереженнями.

TOI-3235 b має радіус приблизно 1,02 радіуса Юпітера, а його маса становить 0,66 маси Юпітера, що дає щільність на рівні 0,78 г на кубічний сантиметр. Планета обертається навколо батьківської зірки кожні 2,59 дня на відстані близько 0,027 астрономічної одиниці. Рівноважна температура (не враховує впливу атмосфери та тепло надр) TOI-3235 b оцінюється в 604 кельвіни.

Батьківська зірка, якій приблизно близько 400 мільйонів років, являє собою карлик M спектрального класу M4 з радіусом близько 0,37 радіуса Сонця і масою близько 0,39 маси Сонця. Вона має ефективну температуру (виражає повну потужність випромінювання) 3389 кельвінів. Відстань до зірки оцінюється приблизно 236 світлових років.