Гарячий юпітер HD149026b, який обертається навколо сонцеподібної зірки, містить надзвичайно високу кількість важких елементів, таких як вуглець та кисень, для планети його маси. Результати спостережень, проведених за допомогою космічного телескопа Джеймса Вебба, опубліковані в журналі Nature.

HD149026b, або Смертріос, знаходиться на відстані 257 світлових років, а його масу можна порівняти з масою Сатурна. Спостереження показали, що металевість його атмосфери, тобто вміст елементів важчих за гелій, в 59-276 разів перевищує сонячну, тоді як металевість Сатурна перевищує сонячну лише в 7,5 рази. Отже, на частку важких елементів припадає приблизно 66 відсотків маси Смертріоса. Цей несподіваний результат отримано при аналізі ліній поглинання водяної пари та вуглекислого газу у спектрі теплового випромінювання планети.

Відомо, що газові гіганти, що обертаються навколо Сонця, демонструють чітку закономірність: чим масивніша планета, тим нижчий відсоток важких елементів у її атмосфері. Однак випадок HD149026b порушує цю залежність, що вказує на різноманітність атмосфер позасонячних гігантських планет на додаток до їхньої різноманітності загальних хімічних складів.

Ще одним ключовим параметром є відношення вуглецю до кисню в атмосфері планети, яке розкриває склад вихідних твердих тіл у планетарній системі. Для Смертріоса відношення становить близько 0,84 – вище, ніж для Сонця, де на кожні два атоми кисню припадає трохи більше одного вуглецю (0,55). Це дозволяє припустити, що диск, що формує планеті зималі, в системі HD149026 містив велику кількість твердих частинок, багатих вуглецем. У результаті Смертріос по мірі утворення акрекував велику кількість цього матеріалу.

Високе співвідношення вуглецю та кисню корелює з меншою кількістю води на планеті або в планетарній системі, що є перешкодою для виникнення життя.