Група хіміків, яка працює з Університетом Осаки в Японії, виявила рідкісний кристал, який плавиться щоразу, коли на нього потрапляє ультрафіолетове світло. Дослідники опублікували свої висновки в новій статті, опублікованій в журналі Chemical Science.

За словами дослідників, під час плавлення кристал зазнає ряд змін рівня люмінесценції, при цьому структура кристала змінюється на молекулярному рівні. Хоча це незвично, дослідники кажуть, що це не перша речовина, яка зазнає такого роду зміни, які дослідники називають фотоіндукованим переходом із кристала в рідину (PCLT).

Однак можливість вивчати такі зміни в рідкісному кристалі може допомогти дослідникам краще зрозуміти процес. Вони кажуть, що це може навіть дозволити їм відкрити абсолютно новий діапазон потенційного використання подібних кристалів в електроніці, фотоніці та навіть у доставці ліків.

Ви можете побачити, як кристал змінюється під флуоресцентним мікроскопом у відео дослідників. Коли кристал вперше потрапляє на світло, дослідники кажуть, що він починає світитися слабким зеленим кольором. Однак у міру того, як цей вплив продовжується, зелений колір стає жовтим і починає повільно танути.

Дослідники кажуть, що вони не зовсім впевнені, що спричиняє танення, яке вони спостерігали в рідкісному кристалі. Зрозуміло, що тепло не є тригером, оскільки світло не викликає підвищення температури в матеріалі кристала. Замість цього дослідники визначили, що дикетон SO в кристалі фактично переходить з однієї молекулярної форми в іншу.

Вони також помітили, що подібні кристалічні сполуки плавляться, а інші ні. Вони також відзначили, що жоден з тих, що розплавилися, не змінив колір. Це означає, що молекулярні зміни в рідкісному кристалі відрізняються від тих, що ми бачимо в інших кристалах.

Дізнатися більше про це явище допоможе дослідникам краще зрозуміти, як ці види переходів працюють загалом. Можливо, ми побачимо подібні зміни в місячних кристалах , коли дослідники зможуть їх глибше вивчити, хоча незрозуміло, що саме викликає ці зміни або на які кристали це може вплинути.