Світ природи сповнений неймовірних захисних тактик, які використовують різні види, щоб уникнути поїдання хижаками. Однак нещодавнє дослідження, опубліковане в Current Biology, показало надзвичайний рівень адаптації: молоді японські вугри (Anguilla japonica) здатні рятуватися після того, як їх проковтнув хижак. Це перший зафіксований випадок, коли риба виживає та втікає зі шлунка хижака.

Незвичайна тактика порятунку

Дослідники з Університету Нагасакі під керівництвом Юкі Кавабати вперше зафіксували цей феномен на відео. За допомогою рентгенівського відеопристрою, який дозволив «зазирнути» всередину хижої риби, науковці побачили, як молоді вугри, потрапивши до шлунка хижака, вибираються назовні. Спочатку вугор просовує кінчик хвоста у стравохід, а потім, відчайдушно рухаючись, прокладає шлях до зябер, звідки й виходить назовні.

«Ми були вражені, коли вперше побачили на відео, як вугри тікають із шлунка, рухаючись через травний тракт хижака», — ділиться враженнями Кавабата. «Це унікальна поведінка, яку ми не могли передбачити».

Молоді японські вугри здатні рятуватися після того, як їх проковтнув хижак

Перший доказ порятунку всередині тіла хижака

У ході експерименту вчені спостерігали, як у всіх 32 випадках японські вугри потрапляли до шлунка риб-хижаків (Odontobutis obscura). Із них більшість намагалася вибратися, повернувшись через травний тракт до зябер. Тринадцять вугрів змогли витягнути свої хвости через зябра, і дев’ять з них успішно вибралися повністю.

Не пропустіть: У Великій Британії вилупилося “найсмертоносніше пташеня у світі”

Процес втечі займав у середньому 56 секунд. Хоча така поведінка була надзвичайною, вчені зауважили, що не всі вугри використовували однаковий шлях втечі. Деякі кружляли всередині шлунка, ніби шукаючи інші можливі виходи.

Унікальність японського вугра

Це дослідження вперше зафіксувало поведінку видобутку всередині травного тракту хижака, показавши, що молоді вугри мають особливу стратегію порятунку. Раніше було відомо, що вугри можуть вибратися через зябра, але шлях, який вони проходять всередині тіла хижака, залишається новим відкриттям. Це дослідження також відкриває нові можливості для подальшого вивчення поведінки хижаків і їх жертв.

Перспективи подальших досліджень

За словами дослідників, рентгенівські методи, які були використані під час цього експерименту, тепер можуть застосовуватися для вивчення інших видів поведінки між хижаками та жертвами. Вчені планують продовжити свої дослідження, щоб краще зрозуміти механізми, які дозволяють вуграм виживати в таких екстремальних умовах.

Ця надзвичайна здатність до виживання свідчить про дивовижну адаптивність природи та відкриває нові горизонти для розуміння взаємодії хижаків і видобутку в природному середовищі.