Всесвіт вражає своїми масштабами, і, здавалося б, повинен кишіти життям. Але де ж усі ці інопланетні цивілізації? Чому ми досі не знайшли жодних ознак їх існування? Нове дослідження пропонує похмуру відповідь на це питання: ми можемо отримати сигнал тільки від цивілізацій, які вже давно зникли.

Парадокс Фермі та його розв’язання

Парадокс Фермі – це суперечність між високою ймовірністю існування позаземних цивілізацій та відсутністю будь-яких доказів їх існування. Вчені пропонують різні гіпотези для пояснення цього парадоксу, від рідкості життя до самознищення цивілізацій.

Нова гіпотеза: цивілізації гинуть від зміни клімату

Нове дослідження, опубліковане на сервері препринтів arXiv, припускає, що інопланетні цивілізації можуть знищувати себе через зміну клімату задовго до того, як у них з’явиться шанс зв’язатися з іншими цивілізаціями.

Вчені припускають, що інопланетні цивілізації можуть знищувати себе через зміну клімату задовго до того, як у них з’явиться шанс зв’язатися з іншими цивілізаціями

Закони термодинаміки і технологічний прогрес

Автори дослідження стверджують, що технологічний прогрес неминуче веде до збільшення споживання енергії і, як наслідок, до виділення великої кількості тепла. Це тепло може призвести до глобального потепління і зміни клімату, що зроблять планету непридатною для життя.

“Ефемерне існування”

Згідно з розрахунками вчених, якщо споживання енергії зростатиме на 1% на рік, то максимальна тривалість життя технологічної цивілізації становитиме всього кілька сотень років. Це надзвичайно короткий період в порівнянні з мільярдами років існування зірок.

Сигнали з минулого

Таким чином, якщо ми колись і отримаємо сигнал від інопланетної цивілізації, то він, швидше за все, буде “привітом з минулого”, надісланим цивілізацією, якої вже давно не існує.

Якщо ми колись і отримаємо сигнал від інопланетної цивілізації, то він, швидше за все, буде “привітом з минулого”, надісланим цивілізацією, якої вже давно не існує

Альтернативні сценарії

Автори дослідження розглядають і альтернативні сценарії, за якими цивілізації можуть уникнути самознищення. Наприклад, вони можуть навчитися контролювати клімат або зменшити споживання енергії.

Уроки для людства

Ця гіпотеза має важливе значення і для людства. Вона нагадує нам про необхідність розумного використання ресурсів і турботи про навколишнє середовище. Адже ми не хочемо, щоб наш сигнал колись став “привітом з минулого” для інших цивілізацій.