Нещодавно астрономи зафіксували надзвичайно потужний радіосигнал, який досяг Землі після неймовірно довгої подорожі космосом – цілих 8 мільярдів років. Цей швидкий радіосплеск (FRB), названий 20220610A, є найдальшим і найенергійнішим з усіх, що коли-небудь спостерігалися.

Що таке швидкі радіосплески і чому вони такі важливі?

Швидкі радіосплески (FRB) – це надзвичайно потужні, але дуже короткі спалахи радіохвиль, які тривають лише мілісекунди. Їх вперше виявили у 2007 році, і з того часу вони залишаються загадкою для науки. Їхнє походження досі невідоме, але вони можуть виходити з віддалених куточків Всесвіту, далеко за межами нашої галактики.

Що ми знаємо про 20220610A?

Цей конкретний FRB випромінював енергію, еквівалентну тій, що виробляє наше Сонце за 30 років, і зробив це миттєво. Вчені припускають, що джерелом таких потужних сигналів можуть бути магнетари – нейтронні зірки з надзвичайно сильним магнітним полем.

Як це відкриття допоможе нам зрозуміти Всесвіт?

FRB можуть стати потужним інструментом для вивчення космосу. Вони здатні “відчувати” іонізований матеріал у міжгалактичному просторі, що дозволяє вченим вимірювати кількість матерії між галактиками та створювати нові карти структури Всесвіту. Це може допомогти відповісти на фундаментальні питання космології та краще зрозуміти еволюцію Всесвіту.

Майбутнє досліджень FRB

Завдяки новим потужним телескопам астрономи зможуть фіксувати тисячі FRB, що значно розширить наші знання про ці загадкові сигнали та їхнє походження. Можливо, в майбутньому ми зможемо розгадати таємницю швидких радіосплесків та дізнатися більше про те, як влаштований наш Всесвіт.