П’ятниця, 20 Вересня

У Саудівській Аравії міждисциплінарна група вчених виявила строматоліти – організми, які вважаються ранніми геологічними свідченнями життя на Землі. Ці мікроорганізми з’явилися майже 3,5 мільярди років тому, повідомляє Phys.org.

Строматоліти є мікробні карбонати, які в далекому минулому домінували на планеті, залишаючись єдиними виробниками біотичних карбонатів від архею до пізнього протерозою. Сьогодні живі строматоліти вкрай рідкісні і зустрічаються лише в специфічних екологічних нішах, будучи нагадуванням про давнє мікробне життя.

Це відкриття стало першим випадком знаходження живих мілководно-морських строматолітів на Близькому Сході, на острові Шейбара, розташованому на карбонатній платформі Аль-Вадж, на північно-східному шельфі Червоного моря. Вчені докладно вивчили їх поширення в регіоні, умови довкілля, внутрішню структуру та мікробну різноманітність.

Строматоліти Шейбара мешкають у припливних та мілководних субліторальних зонах уздовж пляжу, зверненого до моря. Вони мають три різні форми зростання, що залежать від глибини. Внутрішні шари строматолітів утворилися завдяки мікробній акреції та диференціальній літифікації зерен осаду. Мікробний аналіз показав наявність широкого спектра форм мікробного життя.

Також вчені виявили сітчасті нитки у фототичній зоні, пов’язані з цими строматолітами. Це відкриття дає унікальну можливість краще зрозуміти давні екосистеми та еволюцію мікробного життя Землі.