Понеділок, 16 Вересня

Команда фахівців з Упсальського університету (Швеція) знайшла метод ефективного лікування раку мозку на основі імунних клітин пацієнта. У цьому випадку T-кілери потрапляють із кровоносних судин у пухлину, а потім знищують ракові клітини. Результати дослідження опубліковані у журналі Cancer Cell.

У пацієнтів із гліобластомою найчастіше мало шансів на виживання, оскільки цей вид пухлин слабо піддається лікуванню. Це відбувається через здатність раку придушувати природну імунну відповідь організму або ховатися від нього.

Результативним способом боротьби з раком мозку може бути імунотерапія, коли імунна система стимулюється таким способом, щоб імунні клітини Т-кілери починали руйнувати пухлину. Однак через специфічні особливості гліобластоми кровоносні судини мозку стають нефункціональними і починають діяти як бар’єр, що заважає попаданню імунних клітин в пухлину.

Щоб вирішити цю проблему, автори використовували вірусний вектор, який дозволив змінити кровоносні судини мозку так, що вони почали виробляти специфічний фактор AAV-LIGHT. Завдяки цьому вдалося транспортувати Т-клітини з крові до пухлинної тканини. Крім того, навколо судин сформувалося сприятливе середовище, яке підтримує функцію імунних клітин.

AAV-LIGHT також покращив утворення третинних лімфоїдних структур, які асоційовані з підвищеною чутливістю до імунотерапії раку. Зрештою вченим вдалося досягти підвищеного виживання у пацієнтів.

У майбутньому дослідники планують продовжити розробку нового лікування, щоби провести клінічні випробування.