Нове дослідження показало, що речовина, яка знаходиться у листі рослини гортензії, може бути ефективним засобом боротьби з білковими бляшками. Вчені вважають, що вони сприяють розвитку хвороби Альцгеймера (БА).

Речовина, про яку йдеться, — філодульцин, який міститься в макрофілі гортензії. Сушене листя гортензії зазвичай використовується в азіатських країнах для приготування лікарського чаю, а філодульцин відомий як потужний натуральний підсолоджувач. Він у 400-800 разів солодший за сахарозу. Крім того, нещодавні дослідження показали, що філодульцин може перетинати гематоенцефалічний бар’єр та інгібувати агрегацію амілоїдного бета-білка в мозку.

Щоб перевірити свою гіпотезу, дослідники використали мишей. Їх генетично модифікували для розробки амілоїдних бляшок, які моделюють бронхіальну астму. Вони давали мишам філодульцин або контрольну речовину перорально один раз на три дні протягом місяця. Після цього вчені перевірили навчання та пам’ять тварин, перш ніж проаналізувати їхню мозкову тканину.

Виявилося, що філодульцин інгібує бета-агрегацію амілоїдів і руйнує існуючі агрегації. Також дослідники виявили, що екстракт знижує нейротоксичність, пов’язану з бета-амілоїдами, та знижує порушення пам’яті.

“Наше дослідження – перше, в якому повідомляється, що філодулцин може змінити основний патогенез хвороби Альцгеймера, припускаючи можливість запобігти деменції або затримати прогресування захворювання”, – пишуть вчені.