Субота, 6 Липня

Нове місце викопних знахідок «Кастл Банк» Уельсу може бути одним із найважливіших родовищ у світі.

«Надзвичайна» таємна викопна пляма в Уельсі містить збережені очі та мозок істот віком 462 мільйони років, захованих серед скарбів невідомих видів, виявило нове дослідження.

Минулого року дивні скам’янілості «ожининої морди» були задокументовані на місці під назвою «Касл Банк», але нове дослідження було опубліковано в журналі Nature Ecology and Evolution описує все родовище копалин.

Місце, де міститься безліч м’яких морських істот та їхніх органів, які майже не збереглися в літописі скам’янілостей, нагадує всесвітньо відомі кембрійські відкладення Берджесс Шейл у Канаді та біоту Цінцзян у Китаї. Однак скелі Касл-Бенку на 50 мільйонів років молодші та дають дослідникам унікальне вікно в те, як урізноманітнилося життя м’яких тіл в ордовицький період (485,4-443,8 мільйона років тому), згідно із заявою, опублікованою Amgueddfa Cymru – Museum

Дослідники вважають, що вони відновили понад 170 видів із цього місця, більшість із яких є новими для науки. До них належать, здається, пізні приклади кембрійських груп, у тому числі найдивніші чудеса еволюції, носові опабініїди, а також ранні приклади тварин, які еволюціонували пізніше, включаючи вусоногих раковин, креветок і непізнану шестиногу комахоподібну істоту. Скелі також є домом для скам’янілих травних систем трилобітів, очей і мозку невідомого членистоногого, а також збережених черв’яків і губок.

Ця фотографія дуже маленького скам’янілого членистоногого виглядає як звивиста коричнева пляма на сірій скелі

«Кожного разу, коли ми повертаємося назад, ми знаходимо щось нове, і іноді це щось справді надзвичайне», Джозеф Боттінг(відкривається в новій вкладці), незалежний дослідник і почесний науковий співробітник Amgueddfa Cymru, йдеться в заяві. «Є багато запитань без відповіді, і цей сайт буде продовжувати створювати нові відкриття протягом десятиліть».

Боттинг і співавтор Люсі Муір(відкривається в новій вкладці)виявили місце біля свого дому в Лландріндод-Веллсі під час карантину через COVID-19 у 2020 році. Точне місце розташування є таємницею для захисту місця та за запитом землевласника, але автори описують його як невеликий кар’єр в овечому полі.

Пара провела на місці більше 100 днів, ретельно витягуючи скам’янілості, а вівці землевласника спостерігали за їх роботою. «Схоже, що вівці визнали нас цікавими, а не руйнівними», — написали автори у звіті, доданому до дослідження.

Боттінг і Муір є незалежними дослідниками, а не вченими, тому вони зібрали кошти, щоб придбати мікроскоп для більш детального вивчення скам’янілостей, багато з яких мали довжину щонайбільше 0,1 дюйма (3 міліметри), згідно із заявою, опублікованою парою. Потім вони об’єдналися з міжнародною командою колег, щоб завершити нещодавно опубліковане дослідження.

Екосистема, що збереглася в Касл-Бенк, могла бути розплідником для молодих тварин, лише молоді екземпляри найпоширенішого виду трилобітів — під назвою Ogyginus corndensis — знайдені на місці. Проте автори дослідження також відзначили, що малий розмір скам’янілостей, загалом, «вражав» і міг бути просто особливістю спільноти тварин, які жили там.