Субота, 18 Травня

Космічний об’єкт Камоалева, який має діаметр близько 50 метрів, відрізняється від більшості астероїдів, що знаходяться поблизу Землі, оскільки його склад подібний до складу Місяця. Цей астероїд, відкритий у 2016 році, обертається навколо Сонця у такому ж ритмі, що і Земля, що робить його квазісупутником нашої планети.

Дослідження, опубліковане в Nature Astronomy, використовувало комп’ютерне моделювання для вивчення можливого місячного походження астероїда Камоалева. З’ясувалося, що для створення такого велетенського фрагмента потрібен був вплив астероїда діаметром від 0,78 до 1,44 кілометрів, що призвело до утворення кратера діаметром 10-20 кілометрів на Місяці.

Кратер Джордано Бруно на Місяці. Очевидно, саме в цьому зіткненні утворився астероїд Камоалева / © NASA

Цікаво, що середня швидкість обертання уламків, які вирвалися з Місяця, близька до швидкості обертання астероїда Камоалеви, що може бути пояснено такими явищами, як ЯОРП-ефект та зіткнення з іншими астероїдами. Наймолодший з потенційних кратерів, кратер Джордано Бруно, має діаметр 22 кілометри і вік від 1 до 10 мільйонів років, що вказує на його можливе походження з цього кратера.

Результати моделювання показують, що з уламків цього кратера могло вижити від 40% до 18%, в залежності від того, наскільки далеко вони вижили після події. Це означає, що поруч із Землею можуть знаходитися від 50 до 120 уламків із 300 первинних фрагментів, що є частиною кратера Джордано Бруно.

Ліворуч: порівняння відбитого спектру астероїда Камоалева з астероїдами різних типів (суцільні лінії), зразками з Місяця, зібраними під час місій «Аполлон-14» та «Місяць-24», та метеорита Yamato-791197,72, уламка Місяця (пунктирні) . Праворуч: розташування місячного кратера Джордано Бруно, ймовірного «батька» Камоалева / © Yifei Jiao et al, Nature Astronomy

Наразі вважається, що тільки малий відсоток навколоземних астероїдів подібного розміру вдалося виявити, що робить майбутню китайську місію «Тяньвень-2» особливо значущою. Ця місія має на меті зібрати зразки з Камоалеви та повернути їх на Землю, що надасть унікальну можливість дослідити такий монолітний астероїд, який, на відміну від гравійних астероїдів, таких як Бенну та Ітокава, може мати більш цілісну структуру. Дослідження астероїда Камоалеви може відкрити нові можливості для зрозуміння геологічної історії Місяця, а також механізмів утворення астероїдів, які перебувають в наближенні до Землі.

Цей проект не лише збагатить наші знання про місячні матеріали, але й допоможе у виробленні стратегій для майбутнього астероїдного гірничодобування та земної оборони від потенційно небезпечних космічних об’єктів. Зразки, зібрані з Камоалеви, можуть виявити унікальні мінерали та складові, які недоступні на Землі, відкриваючи нові перспективи для наукових досліджень та технологічних інновацій.

Раніше ми повідомляли, що вчені знайшли спосіб виростити алмази за 150 хвилин.