Понеділок, 8 Липня

Італійські астрономи з Туринського університету виявили незвичайну екзопланету Глізе 367 b або Тахай, що обертається навколо червоного карлика Глізі 367 у сузір’ї Вітрила приблизно за 31 світловий рік від Землі. Вчені з’ясували, що Глізе 367 b за розмірами можна порівняти з нашим світом, проте вдвічі щільнішим. Вона є кулею з твердого металу. Дослідження опубліковано у науковому журналі The Astrophysical Journal Letters (TAJL).

Іншою особливістю “залізної” планети виявилася її величезна швидкість обертання навколо свого світила. Рік на Тахаї триває лише 7,7 земної години. Через близьку орбіту екзопланета отримує в 500 разів більше радіації, ніж Земля від Сонця. Денна температура на Глізі 367 b становить близько 1500 °C.

На думку провідного автора дослідження Елізи Гоффо, Глізе 367 b у нинішньому вигляді може виявитися залізним ядром планети, що втратила свою кам’янисту мантію внаслідок якоїсь катастрофи планетарного масштабу. Такою подією могло стати зіткнення з іншими протопланетами.

Інша гіпотеза припускає, що у минулому Глізі 367 b була газовим гігантом, схожим на Нептун, однак у якийсь момент перемістилася надто близько до зірки і втратила всю атмосферу, зберігши лише щільний металевий центр.