Понеділок, 7 Жовтня

Вчені зробили дивовижне відкриття в надрах Землі під південно-східною частиною Тихого океану: вони знайшли загублений фрагмент древнього морського дна, який може допомогти розгадати таємниці минулого нашої планети.

Сейсмічна карта надр Землі

Дослідники розробили детальну сейсмічну карту земних надр і виявили давню океанічну кору, яка, здається, застрягла в мантії. Ця знахідка розташована приблизно в 350 км на схід від острова Пасхи.

Подорож крізь час

Вчені вважають, що цей фрагмент кори почав занурюватися в мантію Землі близько 250 мільйонів років тому, на початку епохи динозаврів. До цього він був частиною морського дна. “Це відкриття дає можливість зазирнути у минуле Землі”, – каже Цзінчуань Ван, сейсмолог з Мерілендського університету.

Вчені вважають, що знайдений фрагмент кори почав занурюватися в мантію Землі близько 250 мільйонів років тому, на початку епохи динозаврів

Перехідна зона

Затонула плита зараз знаходиться в перехідній зоні між верхньою і нижньою мантією, на глибині від 410 до 660 км. Ця зона може змінювати свої розміри під впливом теплових потоків у надрах Землі.

Незвична доля древньої кори

Зазвичай, коли тектонічні плити стикаються, одна з них занурюється під іншу і руйнується в мантії під впливом високих температур. Але знайдений фрагмент кори якимось чином уникнув цієї долі і зберігся в мантії. Більше того, він рухається крізь мантію з удвічі меншою швидкістю, ніж очікувалося.

Нові відкриття попереду

Вчені вважають, що це лише початок. В надрах Землі може бути приховано ще багато древніх структур, які чекають на своє відкриття. Ці знахідки допоможуть нам краще зрозуміти історію нашої планети і процеси, які формували її протягом мільйонів років.

Читайте також: Вчені виявили джерело, яке містить у три рази більше води, ніж усі океани на Землі