Неділя, 7 Липня

У 2018 році бразильські та британські дослідники провели експедицію біля вулканічного плато Ріо-Гранде, розташованого в Атлантичному океані на відстані близько 1200 кілометрів від узбережжя Бразилії. В ході дослідження морського дна на глибині 650 метрів за допомогою дистанційно керованого підводного апарату вони зробили несподіване відкриття – знайшли зразки червоної глини, які зазвичай характерні для сухопутної місцевості.

Подальший аналіз виявив, що мінеральний склад цієї глини утворився під впливом тропічних кліматичних умов, що свідчило про існування в цьому регіоні суходолу близько 45 мільйонів років тому. Червона глина, що знаходилася під чорною базальтовою лавою, підтверджувала цю гіпотезу.

Науковці припускають, що колись ця ділянка була великим островом, розміром приблизно з Ісландію. Вони вважають, що острів з’явився в результаті вулканічної активності, пов’язаної з величезним мантійним шлейфом під серединно-океанічним хребтом Південної Атлантики. Однак після припинення вулканічної активності острів поступово перемістився на захід через Атлантику та занурився під воду.

Це відкриття не тільки додає нові дані до геологічної історії регіону, але й демонструє, як пейзажі Землі можуть радикально змінюватися з плином часу під впливом природних процесів.