П’ятниця, 18 Жовтня

За допомогою потужного телескопа Джеймса Вебба вчені зробили дивовижне відкриття: атмосфера екзопланети HD 189733 b, розташованої за 64 світлові роки від Землі, насичена сірководнем. Цей газ, відомий своїм характерним запахом тухлих яєць, надає планеті не лише неприємного аромату, а й унікальних властивостей.

Гарячий Юпітер з екстремальними умовами

HD 189733 b належить до класу “гарячих Юпітерів” – газових гігантів, що обертаються дуже близько до своїх зірок. На цій планеті рік триває лише два дні, а температура поверхні сягає пекельних 925 градусів Цельсія.

Сірководень та інші елементи в атмосфері

Крім сірководню, вчені виявили в атмосфері HD 189733 b вуглекислий газ, кисень, воду та важкі метали. Такий склад атмосфери свідчить про складні хімічні процеси, що відбуваються на планеті.

Атмосфера екзопланети HD 189733 b, розташованої за 64 світлові роки від Землі, насичена сірководнем. Цей газ, відомий своїм характерним запахом тухлих яєць, надає планеті не лише неприємного аромату, а й унікальних властивостей

Значення відкриття

Виявлення сірководню в атмосфері екзопланети є важливим кроком у дослідженні хімічного складу та умов на планетах за межами Сонячної системи. Це може допомогти вченим краще зрозуміти процеси формування та еволюції планет, а також оцінити їх потенційну придатність для життя.

Подальші дослідження

Вчені планують продовжити вивчення HD 189733 b та інших екзопланет за допомогою телескопа Вебба. Вони сподіваються знайти нові дані про склад їх атмосфер та умови на поверхні, що допоможе розширити наше розуміння Всесвіту та його різноманітності.