Італійські археологи розкопали понад 3 000 монет і 50 дорогоцінного каміння, багато з яких були прикрашені зображеннями давньоримських божеств. Згідно з перекладеною заявою італійського Міністерства культури, артефакти знайшли під час розкопок у Клатерні, римському місті, розташованому недалеко від сучасної Болоньї.

Два дорогоцінні камені, виявлені на стародавньому римському місці.  (Автор зображення: Roberto Macri/Soprintendenza Bologna)

Раніше археологи в Клатерні виявили форум, вулиці, житло з різнобарвною мозаїкою та римські лазні. Згідно з заявою, в ході останніх розкопок у цьому «чарівному місці» було виявлено тисячі монет, здебільшого відлитих зі срібла та бронзи, пишуть вчені.

Переглядаючи валюту, дослідники виявили одну, яка особливо їх вразила: квінарій, рідкісну срібну монету, викарбувану в 97 р. до н.е. Римською республікою. Археологи виявили його захованим у руїнах коридору колишнього театру.

Археологи знайшли на римському місці понад 3000 монет. (Автор зображення: Soprintendenza Bologna)

Монета допомогла вченим підтвердити, що театр збудували десь наприкінці I століття до нашої ери. Також, згідно з заявою, Клатерна була «центром торгівлі» для древніх римлян, а не просто місцем паломництва.

“Це був торговий центр, який мав прямі контакти з Римом”, – пишуть вчені.

Археологи також розкопали десятки кольорових дорогоцінних каменів із вигравіруваними зображеннями різних божеств та важливих споруд, у тому числі того ж таки театру.

Читайте також: Нумізматична знахідка десятиліття: біля берегів Італії знайшли більше 30 000 монет Римської імперії.