Космічний телескоп «Джеймс Вебб», спільний проект NASA та Європейського космічного агентства, здивував науковий світ своїм недавнім відкриттям. Він розкрив справжню природу подвійної зірки у системі WL 20S у Чумацькому Шляху, яку досі вважали одиничною зіркою.

“Ми були абсолютно шоковані. Протягом десятиліть ми вивчали це джерело і думали, що знаємо його наскрізь”, – поділилася астроном Мері Барсоні.

Група зірок WL 20. Дані телескопа “Спітцер”

Завдяки використанню камери середнього інфрачервоного діапазону (MIRI) на телескопі, дані були представлені на 244-му засіданні Американського астрономічного товариства. Встановлено, що подвійні зірки в системі WL 20S мають однакові газові викиди з полюсів і оцінюється, що їхній вік становить 2-4 мільйони років.

Додаткову інформацію вчені отримали використовуючи комплекс радіотелескопів Atacama Large Millimeter Array (ALMA) в пустелі Атакама, Чилі, який фіксує електромагнітне випромінювання у міліметровому та субміліметровому діапазоні.

Останні дані ALMA та MIRI, об’єднані в один знімок

З’ясувалося, що обидві зірки оточені дисками з пилу та газу, що може свідчити про процеси формування планет. Зірки перебувають на фінальній стадії свого формування.

Велике значення цього відкриття полягає в тому, що область WL 20S розташована за щільними хмарами газу та пилу, які блокують видиме світло. Тільки інфрачервоні інструменти телескопа «Джеймс Вебб» змогли проникнути крізь ці бар’єри і виявити те, що залишалося прихованим протягом довгих років.