Згідно з новими даними, опублікованими китайськими дослідниками, наприкінці 2019 року на оптовому ринку морепродуктів Хуанань в Ухані, Китай, продавали дику природу, яка, на думку деяких вчених, могла спровокувати пандемію.

В умовах сильного тиску та критики з боку багатьох представників наукового співтовариства китайські дослідники сьогодні оприлюднили низку нових генетичних даних, які можуть дати нові підказки щодо походження пандемії COVID-19. Вони також суттєво переглянули пов’язане дослідження, яке вони вперше опублікували в Інтернеті 13 місяців тому, щоб включити ці докази, які, на думку деяких вчених, надають більшої довіри тезі про те, що SARS-CoV-2 міг потрапити в людину від єнотовидних собак або інших ссавців, які незаконно продаються в магазині. Ринок Ухань.

Початковий препринт китайської команди стверджував, що ринкові дані, які складаються з генетичних послідовностей, знайдених у 923 зразках, зібраних на ринку або поблизу нього на початку 2020 року, «дуже свідчать про те, що люди принесли туди коронавірус — і не згадуються докази того, що SARS- Були присутні чутливі до CoV-2 ссавці. Їх оновлений препринт визнає наявність генетичних доказів тварин і тепер говорить, що зібрані зразки не дозволяють визначити, чи заражені тварини чи люди, або навіть заражена їжа, внесли вірус на ринок, де з’явилася перша група випадків COVID-19.

«Мені приємно, що дані були оновлені та доступні на різних платформах, а [дослідники] опублікували свій оновлений рукопис на сервері препринтів», — каже Марія Ван Керхов, епідеміолог Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ). який минулого тижня закликав китайську групу поділитися ринковими даними після того, як інша дослідницька група натрапила на деякі з них. «Я повторюю, що всі дані, пов’язані з походженням SARS-CoV-2, мають бути доступні негайно».

Написаний дослідниками, в основному пов’язаними з Китайським центром контролю та профілактики захворювань (CCDC), препринт зосереджується на «зразках навколишнього середовища» — зі стоків, контейнерів, столів, дверей, землі — які автори взяли на оптовому ринку морепродуктів Хуанань у З січня по березень 2020 року. Після того, як у грудні 2019 року там почали з’являтися випадки COVID-19, китайська влада 1 січня 2020 року швидко закрила ринок. Спочатку дослідники CCDC, у тому числі співавтор препринтів Джордж Гао (який тоді очолював агентство), сказали, що ймовірно тварини на ринку спровокували спалах. Але пізніше вони спростували, що на ринку продавали нелегальних ссавців, стверджуючи, що імпортована риба або люди з інших країн принесли туди вірус.

Препринт CCDC було опубліковано в лютому 2022 року на Research Square, де розміщено статті, що рецензуються в сімействі журналів Nature. Він не обговорював жодних послідовностей диких тварин, знайдених на ринку, і дійшов висновку, що «неможливо вивести жодну тварину-носія SARS-CoV-2». За межами Китаю питання виникли навколо ще однієї можливості: що вірус був виведений на ринок зараженою людиною після того, як він якимось чином просочився з відносно розташованого неподалік Інституту вірусології Уханя, який давню роботу вивчає коронавіруси, знайдені у кажанів.

Тепер Гао та його співавтори зробили набагато більше своїх даних доступними в базах даних, включаючи GISAID, яку багато дослідників використовують для обміну генетичними послідовностями SARS-CoV-2. У своєму переглянутому препринті, який вони опублікували 29 березня на сервері ChinaXiv , вони зазначають, що «зразки навколишнього середовища показали велику кількість різних родів хребетних». Деякі з цих зразків також мали сліди SARS-CoV-2. Однак «[Ці] зразки навколишнього середовища не можуть підтвердити зараження тварин», — застерігають Гао, Вільям Лю, Гуйжень Ву та їхні співавтори.

«Крім того, навіть якщо тварини були інфіковані, неможливо виключити, що відбулася передача від людини до тварини, враховуючи, що час відбору проб був щонайменше через місяць після передачі від людини до людини на ринку. Таким чином, можливість потенційного занесення вірусу на ринок через людину або продукт холодового ланцюга поки не можна виключити», – підсумовують вони.

Грег Такер-Келлог, системний біолог із Національного університету Сінгапуру, який вважає, що інфіковані тварини спровокували пандемію, каже, що в переглянутому препринті чітко вказано, що китайська влада, яка наполягала на тому, що ринок не продає дику природу, «ніколи не була правдивою» і що не було «віддалено адекватних зусиль, про які ми знаємо», щоб відстежити цю дику природу назад до їх джерел. Навіть з цим оновленням, додає він, «є ще багато важливих даних, яких ми зараз не маємо».

Генетичні послідовності з ринку Ухань здійснили незвичайну подорож у центрі уваги. Флоранс Дебарр, еволюційний біолог із Французького національного дослідницького агентства CNRS, була здивована, виявивши підмножину даних 3 тижні тому, переглядаючи GISAID. Коли вона співпрацювала з групою вчених з-за меж Китаю, щоб проаналізувати послідовності, вони знайшли докази того, що на ринку були ссавці, яких вони віднесли до ВООЗ. Вперше відкриття стало оприлюдненим 16 березня в атлантичній статті під назвою «Найвагоміший доказ того, що тварина почала пандемію».

Пояснивши, що вони не хочуть отримувати журнальну публікацію китайських дослідників, Дебарр та її колеги 20 березня опублікували в Інтернеті звіт, у якому аналізуються дані, але не надаються послідовності. Мініфлап виник з GISAID, який тимчасово призупинив їхній доступ, стверджуючи , що команда порушила умови доступу до бази даних. Але GISAID відновив доступ, коли група надала докази того, що запропонувала співпрацювати китайським дослідникам.

Для кількох співробітників Дебарра нові дані просто додають підтримку тому, що вони вважають ще більш переконливим доказом походження ринку, яке вони опублікували в статтях у Science 26 липня 2022 року ( тут і тут ) . Але Джоел Вертхайм, еволюційний біолог з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго, який разом із Дебарром написав звіт від 20 березня, каже, що він «в захваті», що дані тепер є загальнодоступними. «Ці дані надзвичайно цінні для подальшого розуміння походження пандемії COVID-19», — каже Вертхайм. “Краще пізно, ніж ніколи.

Але він залишається «збентежений» тим, як китайські автори не бачать, що їхні докази підтверджують тваринне походження. Майкл Воробей, еволюційний біолог, який також є співавтором аналізу, припускає, що можна знайти ферми, які вирощували тварин, які продавалися на ринку 3 роки тому, і все ще знаходять там докази SARS-CoV-2…” можливо, навіть викопати ями, де, я підозрюю, було поховано багато тварин на початку 2020 року, коли ферми швидко ліквідували», – написав він у твіті.

Маріетджі Вентер, вірусолог з Університету Преторії, яка очолює Наукову консультативну групу ВООЗ з вивчення походження нових патогенів (SAGO), погоджується, що нові дані відкривають важливі шляхи для дослідження. «SAGO заохочує Китайський CDC досліджувати вихідні джерела цих тварин на ринках і продавців, які були присутні в той час», — говорить Вентер.

Китайські дослідники закривають свій відредагований препринт так само, як і оригінал: «Безперечно, потрібна додаткова робота із залученням міжнародної координації для дослідження потенційного походження SARS-CoV-2».