Понеділок, 20 Травня

Вчені з Дерматологічної лікарні Ханчжоу та Чжецзянського китайського медичного університету опублікували дослідження в International Journal of Dermatology, яке вказує на нову потенційну причину облисіння у чоловіків і жінок – зміни в мікробіомі кишечника.

Вивчаючи дані наукових консорціумів MyBioGen і FinnGen, а також зведення даних про кишкову мікробіоту та осередкову алопецію у піддослідних, дослідники використали методики менделєєвської рандомізації та математичний аналіз для визначення зв’язку між кишковими бактеріями та втратою волосся.

Осередкова алопеція, яка раніше вважалася аутоімунним захворюванням, проявляється у вигляді випадання волосся у визначених ділянках голови або бороди, що може призвести до повної втрати волосся на голові. Дослідження виявило, що збільшення популяції кишкових мікроорганізмів, зокрема Ruminococcaceae UCG-003, може бути пов’язане з розвитком алопеції.

Це відкриття додається до попередніх досліджень, які вказують на важливу роль мікробіома кишечника в здоров’ї людини, включаючи його вплив на шкіру та волосся. Хоча стрес, генетична схильність та хронічні захворювання залишаються іншими факторами, що сприяють облисінню, нові дані про бактеріальну причину втрати волосся відкривають можливості для розробки нових методів лікування шляхом регулювання кишкової флори.

Це дослідження підкреслює складність алопеції та необхідність подальших досліджень для розуміння взаємодії між мікробіомом кишечника та здоров’ям волосся.