Вчені з Університету Осаки виявили молекули, які потенційно можуть поліпшити відновлення після інсульту. Дослідження опубліковано в журналі Stroke.

Ішемічний інсульт, викликаний блокуванням припливу крові до мозку, є частою причиною смерті та інвалідності. Зміни, що відбулися в головному мозку, можуть бути оборотними, якщо ввести препарат, який розчиняє тромби протягом 4,5 годин. У новому дослідженні вчені описали молекули, які можуть покращити відновлення когнітивних та рухових функцій після інсульту навіть при введенні наступного дня.

Вчені ідентифікували два білки, R-spondin 3 (RSPO3) та LGR4, які запускають каскад реакцій у клітинах, що призводять до зменшення запалення у мозку. Також білки стимулюють відновлення відростків нервових клітин мозку.

Вчені вводили RSPO3, який потім активував білок LGR4, в мозок мишей через 24 та 48 годин після ішемічного інсульту. Через дев’ять днів після інсульту у мишей, яким вводили RSPO3, спостерігалося менше рухових та сенсорних порушень, ніж у мишей, яким вводили плацебо (препарат без активної речовини).

Активність посилюючих запалення молекул була знижена, тоді як ознаки розростання нейронів стали більш вираженими. Цей ефект був пов’язаний зі зниженням вироблення білка TLR4 – одного з білків, необхідних для стимуляції запалення.

Ці результати особливо цікаві, оскільки RPSO3 давали мишам через день після інсульту, що свідчить про потенційну користь лікування на більш пізніх стадіях інсульту. Використання молекул, що впливають на білки RSPO3 та LGR4, може бути перспективним напрямком для розробки нових методів лікування ішемічного інсульту. Проте вченим доведеться вирішити безліч проблем, перш ніж вони зможуть перейти до клінічних випробувань на людях.