П’ятниця, 17 Травня

У зв’язку з високим вмістом цукру в щоденному раціоні, який асоціюється з численними ризиками для здоров’я, багато людей вибирають альтернативи у вигляді підсолоджувачів. Вчені з Китаю та Бразилії провели дослідження, щоб з’ясувати, які цукрозамінники найкраще взаємодіють з мозком.

Згідно з даними наукових досліджень, вживання великої кількості швидких вуглеводів може призвести до серйозних фізичних та психічних проблем, а також зниження привабливості у спілкуванні з протилежною статтю. Цукрозамінники, які мають менше калорій і вважаються більш безпечними, можуть мати негативний вплив при надмірному споживанні.

Учені з таких установ, як Шанхайський університет науки і техніки, Хенанський технологічний університет, Китайська академія наук та Університет Сан-Паулу, дослідили реакцію мозку мишей на різні підсолоджувачі. Згідно з опублікованою статтею в журналі Neuroscience Research, найкращим варіантом виявилася стевія, одержувана з рослини стевія.

Стевію назвали найкориснішим для мозку цукрозамінником

У дослідженні взяли участь 150 мишей, розділених на шість груп. Дослідники аналізували реакцію мозку на різні підсолоджувачі, реєструючи активність нейронів та рівень кальцію у клітинах. Виявилось, що стевія викликає реакцію, схожу на ту, що викликає цукор, що робить її найбільш сумісною з мозком.

Такий висновок надає стевії перевагу на ринку харчових продуктів та напоїв, і підкреслює її потенційну користь як альтернативи цукру. Далі дослідники планують вивчати вплив цукрозамінників на мозок людини, використовуючи МРТ для подальших спостережень.

Важливо враховувати, що деякі цукрозамінники можуть сприяти розвитку порушень толерантності до глюкози, що є критичним у контексті профілактики діабету другого типу.