Група вчених під керівництвом професора морської біології Віденського університету здійснила революційне відкриття в глибинах Тихого океану. На глибині 2515 метрів вони знайшли процвітаючу екосистему навколо гідротермальних джерел, що розташовані поблизу берегів Центральної Америки. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature Communications.

Гідротермальні джерела: джерело життя в екстремальних умовах

Виявлена екосистема розвивається навколо гідротермальних джерел, які утворюються на місцях розходження тектонічних плит. У цих розломах вода, нагріта магмою, виходить на поверхню та насичується хімічними елементами.

Незважаючи на відсутність світла, величезний тиск та токсичні умови, науковці виявили, що тут процвітають різноманітні живі організми. Серед них особливу увагу привертають:

Дослідження підводного світу: нові методи та відкриття

Для детального вивчення екосистеми науковці використали дистанційно керований підводний човен, оснащений спеціальним екскаватором для збору зразків каміння та ґрунту. Під час спроби підняти камені дослідники виявили приховані під ними полості, у яких мешкали унікальні види організмів.

Ці полості мали довжину до 10 сантиметрів і забезпечували безпечні умови для життя підводних мешканців. Температура в них досягала 25°C, а наявність кисню та помірна концентрація токсичного сірководню створювали ідеальне середовище для виживання навіть в екстремальних умовах океанського дна.

Міграція і виживання в умовах океанічної глибини

Одне з важливих відкриттів дослідження стосувалося здатності трубчастих червів колонізувати нові ділянки дна. Вчені дійшли висновку, що їхні личинки можуть переміщуватися через полості у земній корі та швидко заселяти нові гідротермальні джерела, що з’являються після підводних вивержень. Така адаптивність дозволяє екосистемі залишатися стійкою навіть у нестабільному середовищі океанічних глибин.

Захист глибинних екосистем: виклики майбутнього

Науковці наголосили на важливості захисту таких унікальних екосистем від потенційних загроз, зокрема від глибоководного видобутку корисних копалин. Адже діяльність людини може зруйнувати тендітні підводні середовища, які досі залишаються маловивченими.

Відкриття цієї екосистеми підкреслює, що навіть у добре досліджених регіонах океану існує ймовірність знайти нові, незвичайні форми життя. Це ще раз доводить, наскільки важливими є подальші наукові дослідження для розуміння біорізноманіття планети та збереження екологічної рівноваги.