Неділя, 28 Квітня

Вчені Геофізичного інституту Фербенкса Університету Аляски виявили докази існування діючих вулканів на Венері. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі Science.

Астроном Роберт Херрік та його колега Скотт Хенслі проаналізували зображення поверхні Венери, зроблені на початку 1990-х космічним апаратом НАСА «Магеллан». Вони зосередилися на районі, де знаходяться два найбільші вулкани планети – Озза і Маат Монс.

Херрік порівняв зображення, зроблене в середині лютого 1991 року, із зображенням середини жовтня 1991 року і помітив зміну у формі та розмірах жерла на північній стороні купоподібного щитового вулкана, який є частиною вулкана Маат Монс. Круглий отвір площею близько 2,2 квадратного кілометра зріс, зайнявши площу близько чотирьох квадратних кілометрів.

Аналогічні геологічні процеси такого характеру на Землі пов’язані з вулканічною активністю, наприклад, з виверженням або з обваленням жерла через рух магми. Вчені також помітили, що висота стін жерла зменшилася, а сам отвір заповнився лавою майже до країв, перетворившись на лавове озеро. Однак залишається невідомим, чи є озеро рідким або затверділим.

За словами вчених, Венеру можна зарахувати до вулканічно активних в даний час тіл в тому сенсі, що на ній відбувається принаймні кілька вивержень на рік.