Понеділок, 16 Вересня

Можливо, це звучить як сцена з науково-фантастичного фільму, але це реальність: комарі, яких часто вважають просто надокучливими комахами, насправді є одними з найнебезпечніших хижаків на Землі. І вони використовують високотехнологічну зброю – інфрачервоне випромінювання – щоб вистежувати своїх жертв, включаючи нас. Про це повідомляє науковий журнал Nature.

Інфрачервоні сенсори: секретна зброя комарів

Нещодавні дослідження показали, що комарі не просто реагують на запах та вуглекислий газ, який ми видихаємо. Вони також мають вбудовані інфрачервоні сенсори у своїх вусиках, які дозволяють їм відчувати тепло, що випромінюється нашими тілами. Ми буквально світимося для них, як неонова вивіска, що полегшує їм пошук наступної жертви.

Дослідження показало, що комарі мають вбудовані інфрачервоні сенсори у своїх вусиках, які дозволяють їм відчувати тепло, що випромінюється нашими тілами

Смертельна небезпека

Хоча укуси комарів можуть здаватися просто неприємними, вони можуть мати смертельні наслідки. Комарі є переносниками багатьох небезпечних захворювань, таких як малярія та лихоманка денге. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, лише у 2022 році від малярії померло понад 600 000 людей.

Розуміння ворога – ключ до перемоги

Дослідження, проведене вченими Каліфорнійського університету в Санта-Барбарі, розкрило складну систему, яку комарі використовують для пошуку жертв. Вони поєднують інфрачервоне випромінювання, запах тіла та вуглекислий газ, щоб точно визначити місцезнаходження людини.

Люди буквально світяться для комарів, як неонова вивіска

Нові можливості для боротьби з комарами

Це відкриття має величезне значення для розробки нових методів боротьби з комарами. Вчені вже працюють над створенням репелентів, які блокують інфрачервоні сенсори комарів або маскують тепло тіла людини. Це може значно знизити кількість укусів та ризик передачі смертельних захворювань.

Комарі – це не просто надокучливі комахи, а справжні хижаки, які використовують високотехнологічні методи для полювання на людей. Розуміння їхньої стратегії є ключем до розробки ефективних засобів захисту та боротьби з цими небезпечними переносниками хвороб.