Неділя, 7 Липня

Канадські глибоководні обсерваторії виявили значні збурення в магнітному полі Землі під час найпотужнішої геомагнітної бурі за останнє десятиліття.

Прилади Ocean Networks Canada (ONC), дослідницької ініціативи Університету Вікторії, розташовані на глибині 2,7 км під поверхнею океану, зафіксували серйозні зміни в магнітному полі Землі. Дані, зібрані обсерваторіями біля узбережжя Канади, свідчать про наслідки інтенсивної сонячної бурі, яка обрушилася на Землю на початку травня.

З 10 по 12 травня підводні обсерваторії реєстрували зміни в магнітному полі Землі: компаси приладів відхилялися від напрямку на геомагнітний полюс у діапазоні від +30 до -30 градусів. Спочатку дослідники ONC, проводячи планові перевірки якості роботи системи, прийняли ці аномалії за сигнали землетрусу.

“Я перевірив, чи це був землетрус, але це не мало великого сенсу, тому що зміни були надто тривалими і спостерігалися одночасно в різних місцях,” – пояснив Алекс Слонімер, спеціаліст з наукових даних в ONC.

Аномальні зміни зафіксовані компасами ONC під час сонячної бурі. Зображення – ONC

Детальний аналіз підтвердив зв’язок між аномальною поведінкою приладів та геомагнітною бурею. Вчені виявили, що пікові відхилення стрілок компаса збіглися з найбільш активними та яскравими полярними сяйвами.

Геомагнітні бурі виникають, коли Сонце випромінює у бік Землі масивні сплески енергії у вигляді сонячних спалахів і корональних викидів маси. Ці потоки частинок взаємодіють із магнітосферою Землі, викликаючи полярні сяйва. Шторми можуть порушувати супутниковий зв’язок, електромережі та навігаційні системи.

“Наступні два роки стануть піком 11-річного сонячного циклу. Мережа ONC може надати дуже корисну додаткову інформацію про вплив сонячної активності на земний магнетизм,” – додав Джастін Альберт, професор фізики Університету Вікторії та керівник ініціативи ONC.

Дані, зібрані підводними обсерваторіями, можуть надати вирішальне уявлення про те, як інтенсивно сонячні бурі впливають на поверхню Землі та морське життя. Ці спостереження можуть відкрити нові напрямки для досліджень.