Неділя, 8 Вересня

15 травня представники NASA офіційно заявили, що космічний телескоп “Джеймса Вебба” зробив ще одне неймовірне наукове відкриття – йому вдалося за допомогою інструменту NIRSpec, який виступає спектрографом ближнього інфрачервоного діапазону, виявити навколо комети “Рід” (238P/Read) в головному поясі астероїдів водяну пару. Точніше, вченим вдалося зафіксувати навколо даного космічного тіла загові утворення, які після тривалого вивчення виявилися парою з води, і це відкриття вказує на те, що водяний лід із так званої «давньої Сонячної системи» цілком міг зберегтися до цього дня в даному регіоні нашої системи .

«Наш світ, багатий на життя і буквально просочений водою, є, наскільки нам відомо, чимось унікальним у Всесвіті. Це своєрідна загадка — ми досі не впевнені, як уся ця вода потрапила на нашу планету. Розуміння історії розподілу водних ресурсів у Сонячній системі допоможе нам зрозуміти інші планетарні системи та дійти висновку, чи можуть вони утримувати інші планети, подібні до Землі», — повідомила Стефані Мілам (Stefanie Milam), співробітник проекту “Джеймса Вебба” з планетарних досліджень.

Втім, інтерес до комети 238P/Read обумовлений не тільки наявністю водяної пари, яка походить від древнього льоду. Вчені заявили, що це космічне тіло саме собою є причиною нової загадки Всесвіту, тому що дана комета, на відміну від решти, раніше вивчених фахівцями, не містить вуглекислого газу. Завдяки новітньому космічному телескопу вчені змогли провести досить точний спектральний аналіз хвоста комети, достовірно визначивши, що в ньому є водяні пари, але зазвичай у цьому хвості 10% всіх летких речовин становить саме вуглекислий газ. У цієї комети його немає, що дозволяє фахівцям висунути відразу дві цікаві теорії.

Перша полягає в тому, що це неймовірно стара комета, яка через свій вік просто розгубила весь вуглекислий газ під дією високих температур. Вчені заявляють, що вуглекислий газ випаровується легше і швидше, ніж водяний лід, тож це цілком робоча теорія, через яку сам лід у кометі стає ще більш привабливим, адже йому, можливо, дуже багато мільйонів (або навіть мільярдів) років. Друга теорія полягає в тому, що комета була сформована в особливо теплій «кишені» Сонячної системи, де вуглекислого газу просто не існувало на той момент. Поки що отримати відповіді на ці питання неможливо, але в NASA упевнені, що ці відкриття дозволять краще зрозуміти походження життя у Всесвіті.