Понеділок, 16 Вересня

Нещодавнє дослідження, опубліковане на сервері препринтів arXiv, виявило захоплюючі дані про екзопланету LHS 1140 b, що знаходиться на відстані 48 світлових років від Землі. Завдяки спостереженням космічного телескопа Вебб, вчені припускають, що ця планета може бути потенційно населеним водним світом.

Супер-Земля з океаном та атмосферою

Раніше LHS 1140 b вважалася або міні-Нептуном, або супер-Землею. Нові дані свідчать, що це, швидше за все, суперземля – кам’яниста планета, більша за Землю, з багатою азотом атмосферою, подібною до нашої.

Океан під льодом

Найцікавіше відкриття полягає в тому, що LHS 1140 b, ймовірно, покрита водяним льодом, але має океан на одній зі своїх півкуль. Це пов’язано з тим, що планета завжди повернута однією стороною до своєї зірки, що призвело до танення льоду на цій півкулі. За оцінками вчених, діаметр океану становить близько 4000 км, а його температура може досягати комфортних 20 градусів Цельсія.

Екзопланета помірного клімату LHS 1140 b може бути світом, повністю покритим льодом (ліворуч), подібним до супутника Юпітера Європою, або крижаним світом із рідким субзоряним океаном і хмарною атмосферою (у центрі). LHS 1140 b у 1,7 рази більша за розміри нашої планети Земля (праворуч) і є найперспективнішою екзопланетою зони проживання в наших пошуках рідкої води за межами Сонячної системи. Автор зображення: B. Gougeon/Université de Montréal

Потенційна придатність для життя

Наявність рідкої води та атмосфери робить LHS 1140 b потенційно придатною для життя. Крім того, її зірка є меншою та менш активною за Сонце, що знижує ризик випаровування атмосфери та океану.

Необхідність подальших досліджень

Хоча ці дані є дуже обнадійливими, вчені наголошують, що для підтвердження їхніх висновків потрібні додаткові спостереження. Якщо LHS 1140 b дійсно виявиться населеним водним світом, це стане важливим кроком у пошуку життя за межами Сонячної системи.

Відкриття потенційно населеної планети LHS 1140 b відкриває нові перспективи у дослідженні космосу та пошуку життя за межами Землі. Воно нагадує нам про те, що наш Всесвіт може бути набагато різноманітнішим та цікавішим, ніж ми можемо собі уявити.