Висохле озеро Рейстрек-Плайя в Долині Смерті, Каліфорнія, відоме своїм загадковим феноменом: сотні каменів, деякі вагою понад 300 кг, переміщуються по його дну, залишаючи за собою довгі сліди. Це явище, відоме як “каміння, що повзає”, десятиліттями спантеличувало вчених.

Лише у 2014 році дослідники нарешті розгадали цю таємницю. Виявилося, що незвичайне переміщення каменів є результатом рідкісного поєднання дощу, льоду та вітру.

Після дощу на дні озера утворюються тонкі пластини льоду. Вранці сонячне світло нагріває ці пластини, перетворюючи їх на плаваючі крижини. Вітер, що дме над озером, штовхає ці крижини, а разом з ними і камені, що лежать на них. Таким чином, камені “повзуть” по дну озера, залишаючи за собою сліди.

Камені “повзуть” по дну озера, залишаючи за собою сліди

Це відкриття стало можливим завдяки встановленню на деяких каменях GPS-датчиків та камер, а також спеціального приладу для вимірювання швидкості вітру. Вчені вперше зафіксували рух каменів у період з грудня 2013 по січень 2014 року.

Повзаючі камені, складаються з доломіту та сієніту і потрапляють на дно озера в результаті ерозії навколишніх гір. Саме озеро утворилося близько 10 тисяч років тому і висохло через зміни клімату.

Цей феномен є яскравим прикладом того, як навіть у найсуворіших умовах природа може створювати дивовижні та загадкові явища. Розгадка таємниці каміння, що повзає, стала можлива завдяки наполегливості вчених та використанню сучасних технологій.

Раніше вчені з’ясували, куди поділися мільярди крабів на Алясці.

Читайте також: Прекрасна “рослина”, яка застрягла у часі на 99 мільйонів років, виявилася хвостом динозавра