Нове дослідження показало, що неандертальці, яких часто зображують менш розвиненими, ніж наші пращури, насправді були здатні до складних технологій виготовлення інструментів з використанням багатокомпонентних клеїв.

Це відкриття, опубліковане в журналі Science Advances, дозволяє припустити, що неандертальці мали більш високий рівень пізнання та культурного розвитку, ніж вважалося раніше.

Дослідницька група, очолювана вченими з Нью-Йоркського університету, Тюбінгенського університету та Національних музеїв Берліна, повторно вивчила стародавні кам’яні знаряддя з Ле-Мустьє, французької археологічної пам’ятки, що датується 120-40 тисячами років тому.

Використовуючи передові методи аналізу, дослідники виявили сліди суміші охри (природного пігменту) та бітуму (компонента асфальту) на декількох знаряддях, включаючи скребки, відщепи та леза. Примітно, що суміш містила понад 50% охри, що здається нелогічним, оскільки чистий бітум має клеючі властивості.

Провівши аналіз знайденої суміші дослідники виявили, що добавка охри виконує певну функцію. Вона не дозволяла бітуму бути надто липким і прилипати до рук, що робило його ідеальним під час створення рукояток кам’яних інструментів.