Нещодавнє відкриття вказує на існування раніше невідомої популяції неандертальців, які жили в ізоляції від інших протягом близько 50 000 років.

Скам’янілий скелет, знайдений у Франції, спочатку вважався останками неандертальця, що жив приблизно 40 000-45 000 років тому. Однак, генетичний аналіз показав, що його геном ближче до ранніх неандертальців, які жили понад 100 000 років тому. Це свідчить про те, що ця особина належала до популяції, яка залишалася ізольованою від інших протягом тривалого часу.

Дослідники назвали цього неандертальця “Торін” і відзначають, що його відкриття “переписує наше розуміння останнього великого вимирання людства”. Такий рівень генетичної розбіжності між Торіном та іншими пізніми неандертальцями є несподіваним, особливо враховуючи, що вони жили відносно близько один до одного.

Людовік Слімак, співавтор і першовідкривач Торіна, тримає верхньощелепну кістку таємничого неандертальця. Зображення: Laure Metz

Вчені виключили можливість помилки в датування останків, підтвердивши, що Торін дійсно жив у пізній період існування неандертальців. Це означає, що дві популяції неандертальців співіснували протягом тривалого часу, не змішуючись одна з одною.

Такий рівень ізоляції важко уявити для сучасних людей, що свідчить про те, що неандертальці, можливо, мали інше сприйняття світу та соціальної організації.

Це відкриття підкреслює різноманітність неандертальців та складність їхньої історії, пропонуючи нові питання для подальших досліджень.

Цікаво знати: Не від пива, а для пива: чи справді від “хмільного” росте живіт?