Неділя, 7 Липня

Виявляється, наше дихання може відігравати ключову роль довголітті. Дослідники Массачусетської лікарні загального профілю виявили, що обмеження споживання кисню продовжує життя… принаймні миші.

В експериментах використовувалися миші, які були генетично модифіковані для швидшого старіння. Деякі з цих мишей дихали звичайним рівнем кисню (21%), інші, починаючи з чотирьох тижнів життя, були переведені в умови з меншим вмістом кисню (11%). Це приблизно те саме, якби ці тварини жили на висоті 5 км.

Результати були разючими: миші, що дихають повітрям із меншою кількістю кисню, жили приблизно на 50% довше за своїх «звичайно дихаючих» побратимів (середній термін життя склав 23,6 тижня проти 15,7 тижнів). Крім того, у цих мишей було уповільнено старіння нервової системи.

Це відкриття проливає світло на потенціал обмеження кисню як стратегії боротьби зі старінням. Однак, перш ніж ми всі почнемо стрибати з парашутом або вирушимо в гори в пошуках молодості, вченим ще доведеться уточнити переваги свіжого підходу.