П’ятниця, 18 Жовтня

Неандертальці, наші далекі предки, відомі своїми мисливськими здібностями, але їхні кулінарні вподобання залишалися загадкою. Нещодавнє дослідження археологів пролило світло на гастрономічні звички неандертальців, відтворивши їхні методи оброблення та приготування птахів.

Дослідники провели унікальний експеримент, використовуючи крем’яні інструменти для оброблення різних видів птахів, таких як ворони, горлиці та лісові голуби. Деякі птахи були оброблені сирими, інші – засмажені на вугіллі перед обробленням. Цей процес дозволив виявити особливості використання крем’яних знарядь та їхній вплив на кістки птахів.

Виявилося, що оброблення сирого птаха крем’яним відщепом вимагає значної точності та зусиль. Дослідники відзначили, що для точних розрізів необхідно було обережне поводження з інструментом. При цьому розрізи для зняття м’яса не залишали слідів на кістках, на відміну від розрізів, спрямованих на сухожилля, які залишали характерні сліди, схожі на ті, що знаходять на археологічних розкопках.

Вчений оброблює одного з птахів. Автор зображення: Маріана Набайс

Засмажені птахи виявилися більш тендітними і легко розламувалися під час оброблення. На деяких кістках були виявлені чорні плями, що свідчить про спалювання внутрішнього вмісту кістки.

Ці результати відкривають нові можливості для археологів, дозволяючи їм ідентифікувати сліди приготування їжі неандертальцями на стародавніх кістках. Дослідження також підкреслює важливість практичних експериментів для розуміння повсякденного життя та стратегій виживання наших далеких предків.

Хоча це дослідження є важливим кроком у вивченні кулінарних традицій неандертальців, вчені зазначають, що необхідні подальші дослідження з більшою вибіркою птахів та різноманітнішими експериментальними умовами. Це дозволить отримати більш повну картину раціону та кулінарних практик неандертальців..

Це дослідження відкриває нову сторінку у вивченні життя неандертальців, показуючи, що вони були не лише вмілими мисливцями, а й кулінарами, які використовували різні методи приготування їжі.