П’ятниця, 18 Жовтня

Вчені Інституту астрофізики та космічних наук Португалії дійшли висновку, що Сонце є звичайною сонцеподібною зіркою. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі Astronomy & Astrophysics.

Хоча схожі на Сонце зірки називають сонцеподібними, попередні дослідження показали, що такі зірки значно активніші, ніж саме Сонце. Через це деякі вчені припускали, що Сонце не є типовою зіркою цієї групи. У новій роботі астрономи вивчили кілька таких зірок з каталогу Kepler, порівнюючи дані про їх магнітну активність із спостереженнями двох останніх сонячних циклів, проведених за допомогою космічного апарату SOHO.

Одна із зірок, позначена як KIC 8006161 (HD 173701) або Доріс, характеризувалася вдвічі більшою амплітудою циклу магнітної активності, ніж у Сонця. Виявилося, що причиною цього є різниця в металевості, тобто вміст хімічних елементів важчий за гелій. Висока металевість сприяє більш глибокій зоні конвекції та сильнішому циклу активності.

Більш сильна магнітна активність передбачає, що процес магнітного гальмування призводить до повільнішого періоду обертання. Це пояснює, чому Доріс обертається повільніше, ніж Сонце, незважаючи на те, що ця зірка дуже схожа і трохи молодша за Сонце.