Четвер, 4 Липня

Дослідження Тель-Авівського університету під керівництвом професора Йосі Йовеля виявило у єгипетських кажанів несподівані когнітивні здібності, які раніше вважалися притаманними лише людині. Вчені спостерігали за дикими кажанами за допомогою GPS-трекерів та камер, вивчаючи їхню поведінку у природному середовищі.

Результати дослідження, опубліковані у журналі Current Biology, показали, що кажани здатні до епізодичної пам’яті, планування та відстроченої винагороди. Це означає, що вони можуть аналізувати свій минулий досвід, моделювати майбутні події та приймати рішення, відмовляючись від миттєвого задоволення заради більшої вигоди у майбутньому.

Вчені припускають, що такі здібності розвинулися у кажанів через їхню залежність від фруктових дерев. Для ефективного пошуку їжі їм необхідно запам’ятовувати розташування дерев та час їх плодоношення.

Єгипетські кажани здатні до епізодичної пам’яті, планування та відстроченої винагороди. Авторство зображення: Мікі Самуні-Бланк

У ході експерименту дослідники обмежували кажанам доступ до їжі на різні періоди часу. Виявилося, що після одноденного голодування кажани поверталися до дерев, які вони відвідували раніше. Однак, після тижневої перерви, старші особини уникали дерев, які вже перестали плодоносити, демонструючи здатність оцінювати час та планувати свої дії.

Крім того, вчені виявили, що кажани здатні летіти прямо до обраного дерева, ігноруючи інші привабливі варіанти, що свідчить про їхню здатність до відстроченої винагороди. Також було помічено, що кажани, які першими залишають колонію, вибирають дерева з плодами, багатими на цукор, тоді як ті, що вилітають пізніше, віддають перевагу плодам з високим вмістом білків.

Це дослідження ставить під сумнів традиційне уявлення про когнітивні здібності тварин та підкреслює, що розрив між людиною та іншими видами може бути не таким великим, як вважалося раніше. Воно відкриває нові перспективи для вивчення еволюції інтелекту та поведінки тварин.